Museum Vleeshuis blijft geopend tijdens opfrissingswerken permanente tentoonstelling in kelder

Persvoorstelling op 27 februari om 11 uur

Nadat de vaste tentoonstelling op het gelijkvloers in 2018 onder handen werd genomen, is het nu de beurt aan de kelderverdieping. Tegelijkertijd zal de 1ste verdieping klaargestoomd worden als eerste halte voor de nieuwe rondleiding achter de schermen.

Tussen 4 en 27 februari is enkel de gelijkvloerse verdieping toegankelijk voor het publiek. Vanaf donderdag 28 februari kunnen de bezoekers kennis maken met de opgefriste permanente tentoonstelling in de kelder. Vanaf dan kunnen ze eveneens de nieuwe rondleiding achter de schermen boeken, met als eerste stop de prachtige zaal op de eerste verdieping die via die weg toegankelijk zal zijn voor het publiek.

“Antwerpen moet zijn toppositie als echte internationale kunst - en cultuurstad met een rijk verleden absoluut behouden. We blijven dan ook investeren in toonaangevende culturele infrastructuur zoals het Vleeshuis, zodat het publiek ook in de toekomst de muzikale geschiedenis van onze stad kan blijven bezoeken”, verduidelijkt schepen voor cultuur Nabilla Ait Daoud.

De pers wordt vriendelijk uitgenodigd op de persvoorstelling van de opgefriste opstelling in de kelder, op woensdag 27 februari 2019 in Museum Vleeshuis, Vleeshouwersstraat 38, 2000 Antwerpen.

10u45 ontvangst in Museum Vleeshuis

11 uur verwelkoming door Clement Caremans, directeur Museum Vleeshuis

Toelichting door Nabilla Ait Daoud, schepen voor cultuur Antwerpen

Toelichting door Timothy De Paepe, conservator Klank van de Stad

Mogelijkheid tot interviews

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen via [email protected]

Tussen 4 en 27 februari is enkel de gelijkvloerse verdieping toegankelijk. Bezoekers betalen het reductietarief (3 euro in plaats van 5 euro).

Museum Vleeshuis is open van donderdag tot en met zondag, van 10 tot 17 uur.

Communicatie Museum Vleeshuis, Stad Antwerpen

Perscoördinator Musea en Erfgoed, Stad Antwerpen